قیمت :
70,000 تومان

مسخ

چلچله

امتیاز این کتاب

امتیاز 0 / 0 رای
موضوع اصلی ادبیات و شعر
موضوع فرعی مجموعه داستان خارجی
نویسنده فزانتس کافکا از این نویسنده
ناشر چلچله از این ناشر
مترجم محمد صادق سبط الشیخ از این مترجم
نوبت چاپ 1
سال چاپ 1401
شابک 9786005791563
نوع جلد شمیز
قطع رقعي
وزن 179 گرم
تعداد صفحات 177 صفحه
مسخ کافکا قصه ی جوانیست به نام گرگور سامسا ، که به شکل یک هیولای غول پیکر و فوق العاده منزجر کننده از خواب بیدار می شود.

مسخ برای اولین بار در سال 1915 منتشر شده است و یکی از مشهورترین آثار کافکا است.

فرانتس کافکا یکی از تأثیرگذارترین رمان نویسان آلمانی و نویسندگان داستان کوتاه قرن بیستم بود.

به نظر می رسد همه شخصیت های اصلی کافکا در غیرقابل تصور ترین موقعیت ها به حداکثر سرعت ممکن سوق می یابند متهم به یک جنایت ناشناخته ، قادر به دستیابی به یک مکان ضروری و یا تبدیل به یک حشره منزجر کننده ، فقط برای دو نمونه. همانطور که قبلاً مورد بحث قرار گرفت ، خود کافکا زندگی بسیار سختی داشت. بنابراین اگرچه ممکن است وینستون چرچیل چند دهه پس از مرگ کافکا در سال 1924 به این نقل قول برسد ، زندگی و نگارش او حکایت از خرد آن دارد.

یک روز صبح ، هنگامی که گرگور سامسا از رویاهای آشفته بیدار شد ، متوجه شد که او در رختخواب خود به یک هیولای وحشتناک تبدیل شده است.

بدین ترتیب مسخ ، که به عنوان یکی از آثار مهم داستانی در قرن بیستم ذکر شده است ، آغاز می شود. داستانی از گرگور سامسا ، یک فروشنده مسافر ، که یک روز از خواب بیدار می شود و متوجه می شود که دگرگونی عجیبی در ظاهرش ایجاد شده است ، مسخ کتابی است که با مضامین بیگانگی ، سرخوردگی و اگزیستانسیالیسم پیوند خورده است.

در حالی که سامسا در تلاش است تا انسانیت خود را با دگرگونی اش هم سان سازد، کافکا که ، بسیار ماهرانه ، خوانندگان خود را در یک تار عنکبوت به دام انداخته است به مسألهٔ پوچی در جهان میپردازد،

فرانتس کافکا نمادی از ادبیات قرن بیستم در 3 ژوئیه 1883 در خانواده ای آلمانی و طبقه متوسط ​​در پراگ متولد شد. در زندگی خود هرگز مشهور نبود ، بیشتر آثار کافکا فقط در دهه های 1920 و 1930 منتشر و ترجمه شد و تقریباً بلافاصله ، آنها به متون فرقه ای ادبیات مدرن تبدیل شدند. Judgment ، The Metamorphosis و Amerika در سال 1912 نوشته شده است در حالی که The Trial ، معروف ترین رمان کافکا ، در سال 1914 نوشته شده است. کافکا در سال 1924 بر اثر سل درگذشت

جایزهٔ فرانتس کافکا یک جایزه ادبی بین‌المللی است که به افتخار فرانتس کافکا، نویسنده آلمانی، اهدا می‌شود. این جایزه برای نخستین بار در سال ۲۰۰۱ اعطا شد و توسط انجمن فرانتس کافکا و شهر پراگ جمهوری چک مورد حمایت مالی قرار گرفت.

بیشتر بدانید

تعداد مشاهده این کتاب
1570 بار
دفعاتی که پیشنهاد شده
0 بار
تعداد افرادی که این کتاب را خوانده اند
0 بار
تعداد افرادی که میخواهند این کتاب را بخوانند
0 بار

امتیاز شما به این کتاب

امتیاز 0 / 0 رای

کتاب های مرتبط

آخرین بریده ها