معرفی نویسنده: جورج اورول

  • نویسنده : مینا به کار
  • انتشار : 1400/04/21 10:19 AM

معرفی نویسنده:

اریک آرتور بلر برای نوشتن کتاب‌های خود از نام مستعار جورج اورول استفاده کرد. او در سال 1903 در هندوستان به دنیا آمد. و در کوتاه مدتی در سن 47 سالگی در سال 1950 بعد از گذراندن یک بیماری سخت، از دنیا رفت.

جورج ارول یا اریک آرتور بلر نوشتن را با شعرسرایی به همراه دوست خود جاسینتا بادیکام آغاز کرد. زندگی عجیب و پر فراز و نشیبی او، برایش ذهن و تخیلی بی نظیر ساخت که سرانجام دو کتاب او به نامه‌های قلعه حیوانات و هزار و نهصد هشتاد و چهار به شهرت جهانی رسیدند.

 تولد تا نوجوانی

زمانی که اریک یک سال داشت به همراه مادر و خواهرش به انگلستان نقل مکان کردند. طبق خاطرات مادرش اریک دوران کودکی و نوجوانی پر جنب و جوشی داشت و علاقه فراوانی به فعالیت های هنری نشان می داد. آنها پیش از جنگ جهانی اول به روستایی به نام شیلپیک رفتند و آنجا بود که اولین جرقه های رویای نویسنده بزرگ شدن برای اریک شکل گرفت.

او ابتدا بر خلاف رضایت مادرش به مدرسه مذهبی می رفت ولی بعدها با یاری چارلز لیموزین( گلف باز ماهر آن زمان) و مدیر مدرسه ی آموزش و پرورش عمومی توانست بورس تحصیلی بگیرد و برای پنج سال نیمه یک شهریه کامل را پرداخت کردند. 

دوران جوانی

اریک آرتور بلر در سن 27 سالگی در برمه(میانمار امروزی) در اداره پلیس خدمت کرد. هر چند از زندگی کسالت بار روزانه پلیسی رضایت نداشت اما در هر فرصتی که پیدا می کرد خود را به کتابفروشی ها می‌رساند و دمی زندگی می‌کرد!

زندگی در محیط طبقاتی در هند و انگلیس برای او نگاه ویژه ای در مورد فقر ایجاد کرد. همچنین او با زندگی و کار در هتل و در میان کارگران فصلی نگاه خود را تقویت کرد تا اینکه موضوعات اصلی کتابهای خود را به فقر و سیستم‌های طبقاتی اختصاص داد.

مرگ

او همانند بسیاری از هم‌عصران خود در دهه 1930 به اسپانیا رفتا تا علیه حکومت فاشیست بجنگد. در آنجا مجروح شد. در نهایت همین جراحت جنگی بعلاوه مشکلات ریوی ( به دلیل سیگار کشیدن‌های مداوم) منجر به مرگ وی شد. 

جورج اورول هفت ماه پس از چاپ مشهورترین کتاب خود، 1984، در بیستم ژانویه 1950 در اثر بیماری سل درگشت. قبر او در کلیسای آل سنت در بریتانیا قرار دارد.

 

 

نوشته های جورج اورول

آس و پاس‌ها اولین کتاب او بر اساس تجربیات شخصی خود و زندگی و کار در میان کارگران و فقرا  است. بالافاصله دو رمان بعدی خود را با همین تجربیات نوشت. رمان‌ها به نامه های روزهای برمه و دختر کشیش.

به آسپیدیستراها رسیدگی کن و هوای تازه دو رمان بعدی او پیش از آغاز جنگ جهانی اول است و پس از مرگ مادرش نوشتن رمان مشهور قلعه حیوانات را آغاز کرد. این رمان به دلیل اشاراتی به شوروی که آن زمان متحد انگلیس بود تا یک سال چاپ نشد. در نهایت در سال 1945 در امریکا به چاپ رسید و منجر به شهرت وی شد. و رمان 1984 که به نوعی مهمترین اثر وی محسوب می‌شود در سال 1949 به چاپ رسید. کتابهای دیگر وی بر اساس تجربیات میتوان به کتاب جاده بسوی اسکله ویگان و درود بر کاتالونیا اشاره کرد.

همچنین ارول به ستون نویسی در روزنامه‌ها و نوشتن مقالات هم مشغول بود. از مقالات می‌توان به چگونه یک چای عالی درست کنیم؟  اشاره کرد که به دلیل علاقه فراوانش به چای آن را نوشته است.