کتاب آموزش بچه داری : مغز کودک من (از بارداری تا یک سالگی)

  • نویسنده : مینا به کار
  • انتشار : 1400/05/09 12:45 PM

 

کتاب آموزش بچه داری : مغز کودک من (از بارداری تا یک سالگی)

یکی از مهمترین دلایل ازدواج از ابتدای تمدن و حتی پیش از آن فرزندآوری و تشکیل خانواده بوده است. رفته رفته با پیشرفت علم پزشکی و به وجود آمدن شاخه‌های جدید علم پزشکی، روانشناسی و نورولوژی، تربیت فرزند دارای اهمیت ویژه‌ای شد. بنابراین کتاب تربیت فرزند از نوزادی ، کتاب آموزش بچه داری ، کتاب تربیت کودک از بدو تولد ، کتاب کودک از تولد تا شش ماهگی و هزاران کتب دیگر با عناوین مشابه توسط روانشناسان و پزشکان حوزه‌ی کودک نوشته می‌شود و روانه بازار می‌شود.  

اغلب روانشناسان متفق القول هستند که تربیت کودک پروسه‌ایست که از قبل تولد آغاز می‌شود. یعنی پیش از به دنیا آمدن کودک، آن زمان که جنینی در رحم مادر است تربیت شروع می‌شود و هرگز پایانی ندارد.

بیشترین تاثیر تربیت کودک انسانی از زمان بارداری تا چهارسالگی تمام گفته شده است. بنابراین پدر و مادرها پیش از بارداری می‌بایست کتب مربوط به تربیت کودک را مطالعه کنند و در کارگاه‌های آموزشی شرکت کنند.

 


ویژگی‌های کتاب مراقبت از نوازاد

کتاب مورد نظر ما، کتاب آموزش تربیت کودک از بدو تولد تا یکسالگی است. منتها بخش اول کتاب مربوط می‌شود به دوران جنینی کودک در رحم مادر. همانطور که از عنوان کتاب پیداست : مغز کودک من (از بارداری تا یک سالگی)، تمرکز اصلی کتاب بر روی تحولات و رشد مغزی کودک است. با شناخت چگونگی رشد مغز کودک راهکارهایی برای چگونگی رفتار با کودک و تربیت او راحتتر خواهد بود. در مجموع در جای جای کتاب شاهد راهکارهایی برای مراقبت از نوزاد را شاهد هستیم. مانند: " برای تنبیه کودک را محکم تکان ندهید، چون ممکن است باعث آسیب دیدن مغز او شود همچنین اثرات منفی بلند مدتی بر مغز کودک دارد. "

از دیگر ویژگی‌های کتاب مغز کودک من

  • نگارش کتاب "مغز کودک من " از سال 1392 شروع شده تا سال 1394 ادامه یافته است.

  • مقدمه ای کوتاه اما جامع و کامل دارد. اینکه مغز کودک انسان چه روند رشد و تحولی را طی می‌کند در رحم مادر و بعد از آن برای مراقبت از نوازد چه باید کرد و چه عواملی بر رشد مغز کودک انسان بعد از تولد تاثیرگذار است.

  • کتاب سه بخش دارد:

بخش اول :

تحول مغز در دوران جنینی و وظلیف مادر در این دوران شرح داده شده است. به همراه تاثیر عواملی مانند استرس مادر، رژیم غذایی او و مصرف سیگار در جنین بررسی شده است.

بخش دوم:

تکامل مغز نوزاد و شکللگیری توانایی‌های او تا یک سالگی اشاره شده است. به همراه پیشنهادهایی برای بهینه کردن رشد مغز نوزاد توسط والدین.

بخش سوم:

بیمارهایی که در کمین نوزاد هستند. راه‌های تشخیص و پیشگیری.

  • کتاب کادرهای مهمی دارد:

در جاهای مختلف بنا به ضرورت متن کادرهایی وجود دارد تحت عنوان " توصیه " و " هشدار" این کادرهای مهمی هستند. اغلب نکاتی را متذکر شده است که در باور عموم پذیرفته و رایج است. اما از نظر علمی رد شده است.

  • کتاب دارای تصاویر رنگی و زیباست.

تصویرگری کتاب همانند داستانی مصور روایت شده است که مطالب به همراه این تصاویر جذاب بهتر در حافظه خواهد ماند.

  • نویسنده کتاب

یکی از عناصر مهم هر کتابی نویسنده‌ی آن است. نویسندگی امروز بسیار راحت شده است. بنابراین توجه به نویسنده کتاب هنگام خرید بسیار بسیار مهم است.

نویسنده کتاب پیش رو حامد اختیاری است از پیشگامان علوم شناختی در ایران و عضو هیات علمی پژوهشکده علوم شناختی. در ادامه درباره‌ی او و فعالیت‌هایش بیشتر بخوانید و فاطمه کشوری دانشجوی دکتری روان‌شناسی شناختی دانشگاه شهید بهشتی.

  • قیمت بسیار مناسب کتاب

قیمت کتاب‌ها بسیار بالا رفته است. اما خوشبختانه این کتاب همچنان با قیمتی ارزان و مناسب برای تمامی اقشار در سایت قابل دسترس است.

برای خرید کتاب مغز کودک من کافیست لینک زیر را لمس کنید.

خرید کتاب مغز کودک من (از بارداری تا یک سالگی)

از بانک کتاب ناهید

 


مشخصات کتاب تربیت فرزند از نوزادی

عنوان: مغز کودک من ، از بارداری تا یک سالگی

نویسندگان: فاطمه کشوری، حامد اختیاری

تصویرگر: محمدرضا ثقفی

انتشارات: مهرسا 1394

تعداد صفحات: 136 صفحه، مصور

تعداد فصول: سه بخش

 


کتاب‌های مرتبط

 

  1. مغز کودک من (از یک سالگی تا چهارسالگی)

  2. آموزش مسایل جنسی به کودک و نوجوان

  3. هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

  4. تکه هایی از یک کل منسجم

 


رمان های پیشنهادی

  1. قلعه حیوانات

  2. 1984

  3. کوری

 


کتاب های کودک و نوجوان

  1. خاطرات یک بی عرضه

 


اگر به هنر علاقه دارید

  1. کارگاه بازیگری برای دوربین

  2. ریتم در موسیقی

  3. تئوری‌های طراحی گرافیک


    نظرات 

    کتاب تربیت فرزند از نوزادی یا کتاب تربیت کودک از بدو تولد  یا کتاب آموزش بچه داری و کتابهایی با عناوین مشابه در بازار بسیار زیاد هست. شما کدام را خوانده‌اید؟ و کدام کتاب را توصیه می‌کنید؟

    کتاب مغز کودک من را خوانده‌اید؟ نظرتان را در موردش برایمان بنویسید.