قیمت :
240,000 تومان

تمرین اصولی در طرح واره درمانی

سیوان

امتیاز این کتاب

امتیاز 0 / 0 رای
موضوع اصلی روان شناسی
موضوع فرعی روان درمانی
نویسنده وندی بهاری - جوان فارل - الکساندر واز - تونی روسمانیره از این نویسنده
ناشر سیوان از این ناشر
مترجم فرهاد مجیدپور از این مترجم
نوبت چاپ 1
سال چاپ 1402
شابک 9786229375860
نوع جلد شومیز
قطع رقعي
وزن 300 گرم
تعداد صفحات 298 صفحه
رویکرد CBT از رویکردهایی است که از زمان حضورش جوابدهی قابل قبولی داشته چرا که اولاً ساختارمند است برعکس بعضی رویکردها که فاقد هرگونه ساختار خاصی هستند ثانیاً متمرکز بر زمان حال و آینده است و شخص می‌تواند تأثیر حدوداً زودهنگام آن را ببیند.

این جلد نیز از این سری کتاب‌ها با وجود تمرینات اصولی که با توجه به سطح دشواری تقسیم بندی شده است به زیبایی هرچه تمام به بحث CBT پرداخته است.

این کتاب در این سری، دربارۀ درمان شناختی رفتاری (CBT) است که اصطلاح جامعی برای مجموعه‌ای متنوع از درمان‌هاست که از تحقیقات پایه و کاربردی در زمینه یادگیری، شناخت و هیجان استفاده می‌کند. با وجود تنوع رویکردهای مبتنی بر CBT یک اصل مشترک، اهمیت "یادگیری از طریق انجام‌دادن" است. آشنایی گسترده و عمیق با ادبیات نظری و تجربی CBT مهم است، اما این دانش هرگز نمی‌تواند جایگزین تجارب مستقیم و عملی با مراجعین و همچنین فرایند آموزش/نظارت شود. اهمیت یادگیری تجربی در فرایند آموزش/نظارت، به‌واسطة واقعیتی که به‌خصوص برای کارآموزان تازه‌کار که تازه شروع به کار با مراجعین کرده‌اند، پررنگ‌تر می‌شود، زیرا فرصت‌های نسبتاً کمی برای تمرین طیف وسیعی از مهارت‌های بالینی که از نظر نظری در اختیار فرد قرار دارند، وجود دارد. این واقعیت در تضاد با اصول کلیدی فلسفۀ کلی CBT قرار دارد که بر اهمیت ایجاد فرصت‌ها برای مواجهه، تمرین مکرر و قابل‌تعمیم تأکید دارد.

بیشتر بدانید

تعداد مشاهده این کتاب
415 بار
دفعاتی که پیشنهاد شده
0 بار
تعداد افرادی که این کتاب را خوانده اند
0 بار
تعداد افرادی که میخواهند این کتاب را بخوانند
0 بار

امتیاز شما به این کتاب

امتیاز 0 / 0 رای

کتاب های مرتبط

آخرین بریده ها