قیمت :
90,000 تومان
81,000 تومان

جامع جادوی دانش

گروه تالیفی دکتر خلیلی

امتیاز این کتاب

امتیاز 5 / 1 رای
موضوع اصلی کمک آموزشی
موضوع فرعی کنکور
نویسنده احمد خلیلی از این نویسنده
ناشر گروه تالیفی دکتر خلیلی از این ناشر
نوبت چاپ 1
سال چاپ 1394
شابک 9786004220408
نوع جلد شوميز 
قطع وزیری
وزن 526 گرم
تعداد صفحات 376 صفحه
سخني با خوانندگان

اغلب افراد جامعه براساس عادت زندگي مي كنند و درصد كمي براساس تفكر، براي همين گفته اند كه يك ساعت تفكر بهتر از هفتاد سال عبادت است. شكست در كارهايي كه براساس تفكر انجام شده است عامل كسب تجربه و زمينه ساز موفقيت هاي آينده است. زندگي كردن براساس عادات روز جامعه منجر به ايجاد يك زندگي معمولي مي شودكه بعد از ما هيچ خاطر هاي از ما نخواهد ماند. پس چقدر خوب است كه خودمان را دوست داشته باشيم و براي زندگي بهتر تلاش كنيم. كسي كه خودش را دوست دارد راضي نمي شود به كم ترين ها و براي رسيدن به بهترين ها تمام تلاش خود را مي كند. شهرهاي بزرگ، جايگاه آرزوهاي بزرگ است

چقدر خوب است براي آموختن علم و عمل به شهرهاي بزرگ در محضر دانشمندان و مراكز تحقيقاتي بزرگ فكر كنيم و امروز را همان فردايي تصور كنيم كه م يآيد.

سال هاي دبيرستان را به سختي گذراندم با نمره هايي كه قابل بيان نيست. هيچ كس به آينده من اميدوار نبود حتي خودم . هميشه در دوران تحصيل در دبيرستان در گروه دانش آموزان متوسط به پايين بودم. تا اين كه روزي دايي عزيزم كه رتبه 6 كنكور سراسري بود و فهميده بود كه من هميشه آرزومند اين بوده ام كه در گروه افراد تحصيل كرده قرار بگيرم، رازهاي موفقيت خودش را برايم بازگو كرد و نكاتي را برايم گفت كه ديدگاه و نگرش مرا به مطالعه، درس، آزمون و دانشگاه تغيير داد. با خودم گفتم امتحان و اجراي اين نكات ضرري ندارد و به قول معروف سنگ مفت و گنجشك مفت.

تمام تلاشم را كردم تا تمام حرف هاي دايي عزيزم را به كار بگيريم و در كمال تعجب ديدم كه تمام پيش بيني هاي ايشان به وقوع پيوست و من در همان سال در رشته كارداني علوم آزمايشگاهي دانشگاه آزاد پذيرفته شدم . شايد از نظر خيلي ها اين مسئله اي كم اهميت بود اما براي من با آن سابقه درخشان تحصيلي موفقيت بزرگي به حساب مي آمد. اين نكات نگرش مرا به كلي عوض كرده بود. انگيزه ام چند برابر افزايش يافته بود و پله ها و گام هاي بعدي را با اعتماد به نفس

بالايي پشت سر گذاشتم. حاصل اين تغيير نگرش كسب چهار مرتبه رتبه يك كنكور در مقاطع مختلف كارداني، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري بود. اين اتفاق به طور قطع در تمام مراحل زندگي من تاثير بسزايي گذاشت و من اكنون خودم را فردي موفق در زمين ههاي تحصيلي، شغلي، خانوادگي، اجتماعي و ساير موارد مي دانم. سال هاست كه تلاش مي كنم كه نگرش افراد را به مقوله درس و مطالعه و همچنين انتخاب رشته تحصيلي تغيير دهم . بارها

درهمايش ها، سخنراني ها و كلاس هايم عنوان كرده ام كه بر خلاف تصور اكثر دان ش آموزان، دانشجويان، خانواده ها و بعضي از مشاورين ناآگاه، موفقيت تحصيلي فقط به ساعت هاي طولاني درس خواندن خلاصه نم ي شود و فردي كه تحصيل مي كند بايد در جنبه هاي مختلف نرم افزاري و سخت افزاري آمادگي كامل داشته باشد. اعتقاد راسخ دارم كه مثلث خواب، ورزش و تغذيه قبل از هر چيز ديگري نقش تعيين كننده اي را موفقيت هر فرد در مطالعه و تحصيل و آزمون دارد. مطالعه و تحصيل و آمادگي براي آزمون بر خلاف تصور اكثر افراد كاري بسيار سخت و دشوار است و نياز به توانايي هاي جسمي، روحي و ذهني بالايي دارد. در واقع مطالعه در كنكور و يك زندگي سالم نيازمند يك مثلث آرامش است كه سه ضلع دارد.

خواب كامل، ورزش منظم و تغذيه مناسب مي تواند جسم، روح و ذهن شما را آماده كند و وقتي اين عناص ر در اوج كمال، نشاط و سلامت باشند طي كردن مسير و ادامه راه بسيار آسا نتر خواهد بود. برخلاف اين كه براي قبولي همه دنبال كلاس، كتاب، جزوه و آموزشگاه هستند اما اينجانب اعتقاد دارم پنجاه درصد قبولي

فراي عناوين بالاست. نظم در مطالعه، تندخواني، تس تزني، طرح تست، مرور منظم، ساعت مطالعه، جنس مطالعه.

مطالعه براساس برنامه آزمون، مطالعه زير نظر يك مشاوره باتجربه و دلسوز، داشتن تقديم براي درج پيشرفت ساعات مطالعه و شروع و پايان مطالعه منجر به افزايش احتمال قبولي ميشود.

متخصصان طي تحقيقات مفصلي به اين نتيجه رسيده اند كه 6 تا 8 ساعت خواب كامل شبانه نياز ضروري بدن بوده و خوابيدن كم تر از اين زمان ضمن ايجاد احساس كسالت و خستگي موجب آسيب رسيدن به سيستم هاي عصبي، گوارشي و ديگر بخش هاي بدن مي شود. ضمن اين كه مغز در طول مدت خواب شب فرصت مناسبي براي پردازش اطلاعات و برنامه ريزي مجدد و تحكيم و تثبيت اطلاعاتي را كه در طول روز دريافت كرده است را دارد.

در مرحله بعدي براي انجام يك مطالعه خوب و مفيد بايد شيوه مطالعه درستي انتخاب شود. شيوه هايي كه هم زمان كمي را صرف كند و هم اين كه از كارايي بالايي برخوردار باشد تا بهره وري در مطالعه را افزايش دهد . انتخاب شيوه هاي تندخواني و روش هاي نوين مطالعه در اين مهم م ي تواند كمك شاياني به شما بكند. در گام بعدي اقدام شما به انجام يك برنامه اصولي و صحيح است كه تاثير آن براي رسيدن به موفقيت بر هيچ كس پوشيده نيست .

برنامه ريزي به زباني ساده يعني اين كه شما بداني كه از نقطه شروع تا رسيدن به قله چه راهي را بايد چگونه عبور كنيد و اين مسير را پله پله تا قله تقسيم بندي نماييد و بدانيد كه وظيفه شما روي هر پله چيست و چه كاري را براي رفتن به پله بعدي بايد انجام دهيد . كه براي اين كار مي توانيد از يك مشاور خوب كمك بگيريد. در اين صورت رسيدن به هدف كار سهل و آساني خواهد بود. نكته مهم بعدي كه من بسيار به آن تاكيد مي كنم انتخاب درست و اصولي رشته تحصيلي است كه بايد داراي معيارهاي درست و منطقي و خاصي باشد. چون براستي با سرنوشت و آينده شما ارتباط بسيار نزديك و مهمي دارد. اگر شما در هر مرحله از

زندگي از شرايطي كه در ان قرار داريد ناراضي باشيد مانند كار، ازدواج، ماشين، محل زندگي، خانه، شهر و يا حتي كشور مي توانيد در مدت كوتاهي آن را تغيير دهيد اما درباره رشته تحصيلي كمي متفاوت است. چرا كه وقتي پس از ده تا دوازده سال شما مدرك دكتري خود را دريافت مي كنيد و اگر در اين زمان متوجه شويد كه اين رشته و شاخه تحصيلي را دوست نداريد تغيير دادن آن با توجه به سن و موقعيت اجتماعي و هزاران دليل ديگر امكان پذير نمي باشد. انتخاب رشته درسي و دانشگاهي بايد با آگاهي، دانش و دقت فراوان انجام شود تا در آينده فرد دچار يأس و نااميدي نشده و همواره احساس آرامش و موفقيت داشته باشد.

تمام دغدغه هايي كه طي سال هاي گذشته ذهن مرا درگير خود كرده بود و سعي داشتم طي پانزده سال تجربه و كار آموزش و مشاوره آن ها را به اطلاع دانش آموزان و دانشجويان عزيز قرار دهم، در اين كتاب به طور كامل و دقيق به همت و تلاش شبانه روزي مهندس جواد رسايي كه خود از كساني است كه سال ها در زمينه آموزش و مشاوره مهار تهاي يادگيري و مطالعه داراي تجربه كاري است آماده شده و در اختيار شما علاقه مندان عزيزي كه به دنبال منبع مناسب و معقولي براي رفع مشكلات يادگيري، برنامه ريزي، مطالعه، انتخاب رشته و نيز مجموعه اي كاملي كه راهنماي شما براي رسيدن به اهداف والايتان باشد، قرار گرفته است.

مطالعه اين كتاب را به عموم كساني كه براي مطالعه ارزش و اعتبار قائل هستند توصيه م يكنم. چرا كه سخت معتقدم براي رسيدن به هر موقعيتي در زمينه هاي مختلفي مانند كنكور، دانشگاه، تحصيل، تجارت، خانواده، موقعيت اجتماعي، معنويت و سلامتي هيچ راهي جز افزايش سطح دانش وجود ندارد و اين مهم جز با انجام مطالعه درست و اصولي مقدور نم يباشد. در آخر از همه همكاران و عزيزاني كه در راه تهيه اين مجموعه مارا ياري كرد ه اند قدرداني مي كنم. به اميد روزي كه دانش و دانش محوري سرلوحه تمام افراد اين سرزمين قرار بگيرد.

در انتظار ديدن شما عزيزان بر بلنداي قله هاي رفيع موفقيت هستم.

دکتر احمد خلیلی

بیشتر بدانید

تعداد مشاهده این کتاب
1206 بار
دفعاتی که پیشنهاد شده
0 بار
تعداد افرادی که این کتاب را خوانده اند
0 بار
تعداد افرادی که میخواهند این کتاب را بخوانند
0 بار

امتیاز شما به این کتاب

امتیاز 5 / 1 رای

کتاب های مرتبط

آخرین بریده ها