قیمت :
34,900 تومان

اصول مراقبت های ویژه و احیای قلبی ریوی مغزی

جامعه نگر

امتیاز این کتاب

امتیاز 0 / 0 رای
موضوع اصلی پرستاری و مامایی
موضوع فرعی پرستاری مراقبت های ویژه
نویسنده محمد سعید میرزایی، دکتر امیرحسین بیات، طاهره تمیمی، زینب محمودی، مرضیه پناهی، الهام میرشاهی، شریف شاهینی از این نویسنده
ناشر جامعه نگر از این ناشر
نوبت چاپ 1
سال چاپ 1398
شابک 9786001017995
نوع جلد شميز
قطع وزيري
وزن 150 گرم
تعداد صفحات 90 صفحه
مراقبت های ویژه، به دلیل ارائه خدمات به بیماران دچار شرایط تهدید کننده حیات در نظام سلامت، از جایگاه مهمی برخوردار است. کتاب"اصول مراقبت های ویژه و احیای قلبی ریوی مغزی" به منظور افزایش درک، تغییر نگرش و تقویت عملکرد مراقبتی در در دانشجویان رشته های اتاق عمل، هوشبری و سایر رشته های علوم مراقبتی تدوین گردیده است. از ویژگی های مهم این اثر، هماهنگی موضوعات مطابق با سر فصل های آموزشی وزارت بهداشت، تمرکز بر اقدامات کاربردی و حیاتی در شرایط بحرانی و بیان شیوا و آسان مطالب می باشد. آشنایی با ساختار بخش مراقبت های ویژه، تاکید بر اصول و فنون مراقبتی همچون احیای قلبی مغزی-ریوی و داروهای مرتبط با آن، سیستم های تغذیه رسانی، توانایی تفسیر و تحلیل نوار گازهای خون شریانی ، مراقبت های سیستم تنفسی و کار با دستگاه ونتیلاتور و ... ازجمله مهمترین اهداف مورد نظر در این کتاب بوده است.

مراقبتهای ویژه بر مراقبت پرستاری از بیماران ناپایدار و بدحال یا بیماران پس از جراحی و افرادی که در معرض صدمات و بیماریهای تهدید کننده حیات می باشند، تمرکز دارد. مانند سایر شاخه های پرستاری، مهارت در پرستاری مراقبت های ویژه نیازمند دانش، آناتومی، فیزیولوژی، مهارتهای ارزیابی بالینی بیمار، شناخت بیماری ها و شرایط خاص و همچنین انتخاب درمان ها و مراقبت های پیشنهادی در بخشهای ویژه دارد. بیماران در بخش مراقبت های ویژه اغلب نیازمند مانیتورینگ مداوم و حمایت مکانیکی از ارگان های نارسا می باشند. مطالعه پرستاری درمراقبت های ویژه فرصتی برای آشنایی با آخرین دستاوردها در تکنولوژی و مهارت های مراقبت از بیماران نیازمند فراهم میکند.

بیشتر بدانید

تعداد مشاهده این کتاب
147 بار
دفعاتی که پیشنهاد شده
0 بار
تعداد افرادی که این کتاب را خوانده اند
0 بار
تعداد افرادی که میخواهند این کتاب را بخوانند
0 بار

امتیاز شما به این کتاب

امتیاز 0 / 0 رای

کتاب های مرتبط

آخرین بریده ها