قیمت :
37,000 تومان

درمان شناختی رفتاری افسردگی در کهنه‌سربازان و نظامیان

ارجمند

امتیاز این کتاب

امتیاز 0 / 0 رای
موضوع اصلی روان شناسی
موضوع فرعی روان درمانی
نویسنده امی ونزل، گریگوری براون، برادلی کارلین از این نویسنده
ناشر ارجمند از این ناشر
مترجم هادی پناهی، نسرین السادات حسینی رمقانی از این مترجم
نوبت چاپ 1
سال چاپ 1398
شابک 9786002007391
نوع جلد شوميز
قطع وزيري
وزن 299 گرم
تعداد صفحات 264 صفحه

درمان شناختی- رفتاری (CBT) درمانی ساختاریافته، محدود از لحاظ زمانی و متمرکز بر اکنون است که به بیماران از جمله افراد افسرده، در ایجاد راهبردهایی برای اصلاح الگوهای فکری یا شناخت‌های کژکار، هیجانات و رفتارهای ناسازگار یاری می‌رساند.

کتاب حاضر در 5 فصل اصلی سازمان‌یافته است الف) نظریۀ شناختی- رفتاری و شیوه‌ای که این نظریه تبدیل به درمان می‌شود، ب) ساختار جلسۀ CBT، پ) مداخلاتی که در مرحلۀ آغازین درمان رخ می‌دهند، ت) مداخلاتی که در مرحلۀ میانی درمان رخ می‌دهند، ث) مداخلات مرحلۀ پایانی درمان.

در سراسر این 5 فصل، برای نشان دادن کاربرد راهبردهای شناختی و رفتاری، مثال‌های موردی بر مبنای تجربۀ بالینی آورده شده است. به‌علاوه توصیه‌های مفیدی برای به کار بردن راهبردها و غلبه بر موانع رایجی که اغلب درمانگران با آنها روبرو می‌شوند آورده می‌شود.

در این کتاب بر مؤلفه‌ها و فرایندهای درمانی خاصی نیز تأکید شده است تا از این طریق به موضوعات رایجی که به هنگام استفاده از CBT با کهنه سربازان و نظامیان دیده می‌شود، پرداخته شود. سودمندی این کتاب به دلیل آموزش کاملاً اصولی CBT در درمان اختلال افسردگی، جذابیت آن را هم در محیط‌های نظامی و هم در میان دانشجویان و نیز روان‌شناسان سایر ارگان‌ها و مراکز درمانی دوچندان کرده است.

بیشتر بدانید

تعداد مشاهده این کتاب
137 بار
دفعاتی که پیشنهاد شده
0 بار
تعداد افرادی که این کتاب را خوانده اند
0 بار
تعداد افرادی که میخواهند این کتاب را بخوانند
0 بار

امتیاز شما به این کتاب

امتیاز 0 / 0 رای

کتاب های مرتبط

آخرین بریده ها